Sunday, June 7, 2009

Bahtera Pas Selamat, Bahtera UMNO ??


SHAH ALAM, 7 Jun (Hrkh) - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyifatkan 'PAS sebagai bahtera yang selamat' kepada seluruh rakyat Malaysia.  Presiden PAS menegaskan, sesiapa yang meninggalkan bantera itu, pastinya akan tenggelam.

PAS disifatkan demikian kerana parti itu memperjuangkan Islam yang sebenar, tatkala suasana hari ini penuh dengan rasuah, kerosakan akhlak dan masalah ekonomi, katanya. Kini PAS katanya, sudah diterima pelbagai pihak samda kawan mahupun lawan, samada Islam mahupun bukan Islam.

Dalam ucapan yang sama, beliau menyatakan komitmen bahawa PAS adalah bahtera yang diakui lawan akan kekuatannya, selain akan tetap dengan bahtera tersebut juga. Beliau turut menjelaskan beberapa isu membabitkan 'tahaluf siyasi' hari ini yang dilakukan PAS dalam mendepani politik nasional.

2 comments:

Anonymous said...

Jom kita sokong dap kafir laknatullah. Dengan dap ni Islam akan selamat. dap adalah pendokong negara Islam, hukum hudud

Anonymous said...

DAP pon baca Al-Quran, UMNO lagi Pelik Org Baca al-Quran pon nak adu kat balai polis. hahaha, lepas tu dah tau org kafir boleh baca senyap pula..wawawaw.. UMNO jelas lagi terang TOLAK islam, buat apa mau sokong umno lagi,

Post a Comment